KLIMABUNDMØDE / WINDOWS OF HOPE, som mandag kørte på 8’ dag under overskriften ‘Vedvarende Energi - Det økologiske Fodaftryk’ et folkeligt møde på højt plan med dialog og vedkommende underholdning ind imellem oplæggene.

Denne aften havde Bundmødegruppen besluttet at åbne teltet op for debatten ‘Aktionsformer og Udtryk’, med deltagelse af bl.a. den canadiske forfatter Naomi Klein. Det skete efter anmodning fra Climate Justice Action, der ikke havde andre steder at være. Efter mødet var der musik og dans for deltagerne, der desværre blev kraftigt forstyrret af indsivende tåregas udefra, efter at ukendte personer havde forsøgt at lave ballade i Prinsessegade.

Klimabundmødets organisatorer opfordrer alle til at undgå disse konfrontationer, der kun kan trække opmærksomheden væk fra det væsentlige: Hvordan kan vi i fællesskab gøre verden til et bedre sted at leve? Gode rammer skaber gode mennesker.

Britta Lillesøe, koordinator for Klimabundmødet, m. 20 64 08 34

Nils Vest, pressekontakt for Klimabundmødet m. 40 54 62 05